SEO (search engine optimisation) eesmärgiks on kodulehe muutmine otsingumootorite (nt Google) jaoks paremini leitavaks ning sellega kodulehe külastajate arvu suurendamine.
Mis on SEO?
Üldistavalt tähendab SEO seda, et kodulehel tehakse nii tehnilises kui ka sisulises pooles muudatusi, et näiteks Google otsingurobotid leiaksid Sinu lehe kiiresti üles ning saaksid täpselt aru millist sisu see pakub. Kui eelnev kirjeldas lehesisest (on-site) SEO-d, tuleks veel kindlasti tegeleda lehevälise (off-site) SEO-ga, mille üheks suurimaks eesmärgiks on kasvatada selliste väliste allikate hulka, mis suunavad liiklust Sinu veebilehele. Nendeks võivad olla nii lingid sotsiaalmeediakontodel ja -võrgustikes, Sinu ettevõttega seotud teemakohased blogipostitused, soovitused koostööpartnerite kodulehtedel, info foorumites või hoopis midagi muud. Selliste tegevuste tulemusena võiks Sinu koduleht ajapikku rohkem liiklust saada, kuid arvestada tuleb, et tegemist on pikaajalise protsessiga ning paljud Sinu konkurendid ei maga samuti. Seega on SEO puhul tegemist järjepideva tööga, et koduleht oleks alati päevakajaline, kiire ning külastajate jaoks väärtusliku sisuga.
Miks tasub oma kodulehte optimeerida?
Kui Sul on olemas viisakas koduleht, siis tahaksid tõenäoliselt, et võimalikult paljud inimesed seda ka näeksid. Tiheda konkurentsi tõttu ei pruugi liiklus Sinu kodulehel olla alati nii suur kui sooviksid ning reklaamieelarve on samuti piiratud. Seega jääbki üle vaid hakata muutma oma kodulehte paremaks ja otsingurobotite jaoks söödavamaks. Mida kiiremini sellised robotid Sinu kodulehe üles leivad ning selle sisust (märksõnad!) aru saavad, seda suurem on tõenäosus, et koduleht ilmub otsingutulemustes varem esile, kui otsitakse mõnda Sinu tegevusega seotud märksõna. Selleks, et see nii juhtuks, tulebki näiteks muuta kodulehe sisu vastavalt õigetele märksõnadele, tõsta lehe laadimiskiirust piltide mahu vähendamisega, viia pealkirjad õigesse formaati ning lisada vajalikud meta kirjeldused - võimalusi ja tegevusi selleks on oluliselt rohkem. Suurem kodulehe külastatavus tähendab rohkem päringuid ja võimalikke kliente!
Kuidas SEO teenuse tellimine käib?
SEO puhul on tegemist järjepideva tööga ning seega on tegevusi sisuliselt lõputult. Selleks, et teada milliseid SEO tegevusi oleks Sinu ettevõttele vaja, tuleks esmalt analüüsida konkurentsi ja kodulehe hetkeolukorda. Seejärel saab paika panna juba eelarve ja täpsemad soovid. Oleme alati valmis pakkuma nii täislahendust kui ka osalist koostööd, mille korral mõned tegevused jäävad ettevõtte enda kanda. Võta meiega ühendust ning vaatame koos võimalused üle!